公開URLhttps://geniee.co.jp/privacy/

 

プライバシーポリシー

 

制定日: 201121

改訂日: 202481

 

株式会社ジーニー及びそのグループ会社(グループ会社とは、株式会社ジーニーが会社概要で定める関係会社をいい、以下、総称して「ジーニーグループ」といいます。)は、ジーニーグループの提供する各サービスの運営において、プライバシーポリシーを以下の通りに定めます。なお、グループ会社が、本プライバシーポリシーとは異なる事項を定めており、かつ、当該事項が本プライバシーポリシーと矛盾・抵触する場合は、当該事項が本プライバシーポリシーに優先して適用されるものとします。また、ジーニーグループは、本プライバシーポリシー、又はグループ会社の定めるプライバシーポリシーの全部又は一部を、それぞれ改定することがあります。重要な変更がある場合には、サイト上でお知らせします。

 

株式会社ジーニー 代表取締役社長 工藤 智昭

163-6006 東京都新宿区西新宿6丁目81

住友不動産新宿オークタワー5/6

 

【1】個人情報の取扱いについて

1.個人情報の利用目的

ジーニーグループは、以下の目的において、個人情報を取得し、利用いたします。

個人情報の種類

利用目的

1

ジーニーグループのサービス又はセミナーをご利用いただく皆様の個人情報

・サービスの提供やそれに関するご連絡、お問い合わせ対応。 (お問い合わせの内容に応じて、ジーニーグループ内で適当と判断する主体 に対してお問い合わせ等の情報を共有し、対応することを含む。)。

・ジーニーグループのサービスに関連するイベント・セミナー・キャンペーン等の情報提供やそれに関するご連絡、お問い合わせ対応。

・アンケート及び各種調査・新サービス・新機能の開発、サービスの改善・品質向上。

・ジーニーグループのサービスに関連するメールマガジン配信及び登録者管理。

・ジーニーグループの各種サービスにおける利用規約に基づく運営管理。

・個人を識別できない形式に加工した統計データの作成及びそれを使用したマーケティング行為(以下「10.データ等の利用について」に記載した利用)。

2

お取引先の皆様に関する個人情報

・ご契約上必要なご連絡、ご請求・お支払等の事務処理、その他各種管理。(お問い合わせの内容に応じて、ジーニーグループ内で適当と判断する主体に対してお問い合わせ等の情報を共有し、対応することを含む。)。

3

採用応募者の個人情報

・採用、募集情報等の提供・連絡。

・採用選考業務。

4

ジーニーグループの全ての従業者の 雇用管理に関する個人情報

・業務上の連絡、社員名簿の作成、法律上要求される諸手続(本人退職後も含む。)等雇用管理。

・人事選考、配属先及び出向、派遣先の決定。

・報酬の決定及び支払、税務処理、社会保険関連の手続き、福利厚生の提供。

・健康診断受診管理。

5

業務受託者の個人情報

・協力会社から派遣される業務受託者及び個人事業主の受け入れ対応、業務管理(稼働管理・報酬管理及びそれに付随する業務、連絡等)

6

株主・投資家・IRメール配信サービス利用者の皆様に関する個人情報

IR活動、お問い合わせ対応等、IRメール配信サービス解除手続き。

7

各種お問い合わせをいただいた皆様に関する個人情報

・お問い合わせ対応。

8

顧客企業からお預かりした個人情報

・委託業務の遂行。

 

       2.個人情報利用の制限

ジーニーグループは、あらかじめご本人の同意を得ず、利用目的の達成に必要な範囲を超えて個人情報を取扱うことはありません。合併その他の理由により個人情報を取得した場合にも、あらかじめご本人の同意を得ないで、承継前の利用目的の範囲を超えて取扱うことはありません。ただし、法令等により例外として取り扱われる場合はこの限りではありません。

 

3.個人情報の第三者への提供

ジーニーグループは、お預かりした個人情報のうち、以下の場合は、第三者に提供します。

提供する個人情報の種類

上記の「1.個人情報の利用目的」の項番1のうち、協力会社との共催セミナーにご参加いただく皆様の個人情報

提供先

共催セミナーを行う協力会社

提供する目的

上記の「1.個人情報の利用目的」のうち、項番1

提供する個人情報の項目

氏名、所属法人、所属部署、住所、電話番号、電子メールアドレス、アンケート情報等

提供の方法

メール送信又はオンラインストレージ等により通信の秘匿化を施して電送

 

    4. 外国にある第三者への個人情報の提供

       ジーニーグループは、お預かりした個人情報のうち、以下の場合は、法令等に従い、外国にある第三者に提供します。

提供する個人情報の種類

上記の「1.個人情報の利用目的」のうち、項番1245

提供先

会社概要に記載の海外グループ会社

第三者提供する目的

利用目的の達成に必要な範囲内において個人情報の取扱いの全部又は一部を国外の第三者へ委託します。

 

     5.個人情報の共同利用

      ジーニーグループは、お預かりした個人情報を以下の通り共同利用することがございます。

共同利用する個人情報の種類

上記の「1.個人情報の利用目的」のうち、項番12345

共同利用者の範囲

会社概要に記載のグループ会社

共同利用する利用目的

上記の「1.個人情報の利用目的」のうち、項番12345

共同利用する個人情報の項目

氏名、住所、電話番号、メールアドレス、請求情報

共同利用する個人情報の管理責任者

株式会社ジーニー

163-6006

東京都新宿区西新宿6-8-1 住友不動産新宿オークタワー5/6

代表取締役 工藤 智昭

取得方法

各社での名刺交換による取得、WEB入力フォームによる取得

 

     6.個人情報の委託

       ジーニーグループは、お預かりした個人情報を委託する場合がございます。その委託について必要かつ適切な監督を行います。

 

     7.個人情報の取扱いに対する安全管理

       ジーニーグループは、お預かりした個人情報に対して、個人情報保護方針に従い、次の安全管理措置を講じます。

      JIS Q 15001に適合した個人情報保護マネジメントシステムの構築及び運用。

     個人情報の取扱状況について、定期的な自主点検及び内部監査の実施。

     個人情報を取り扱う情報システムに対するアクセス制御及び不正アクセス対策の実施。

     個人情報を取り扱う機器、電子媒体及び書類等の盗難又は紛失等を防止するための措置の実施。

     個人情報を取扱う区域に対する入退室管理及び持ち込む機器等の制限。

 

8.個人情報を与えることの任意性及び提供頂けない場合について

       ご本人からジーニーグループへの個人情報の提供は、上記の「1.個人情報の利用目的」に定める利用目的のために、任意で提供するものとします。ジーニーグループが求める個人情報の提供がない場合には、ジーニーグループが「1.個人情報の利用目的」の利用目的に定めた事項について、実施できない場合があります。

 

9.個人情報の開示等について

       ジーニーグループは、「1.個人情報の利用目的」に示す表の16(ただし5については協力会社から派遣される業務受託者情報を除く)に該当する個人情報の利用目的の通知、開示、訂正、追加又は削除、利用の停止、消去、第三者提供の停止、又は第三者提供記録の開示に対応いたします。ご希望の場合は、以下の「【2】個人情報の開示等に係る手続き」に従い、お手続きください。

 

10. データ等の利用について

       ジーニーグループは、ジーニーグループの提供する各種サービスを通じて、個人情報に該当しない範囲で以下のデータ等を取得・利用します。これらのデータ等の利用には、第12条に定める行動ターゲティング広告の配信、第三者への提供、その他、ジーニーグループのサービス提供・改善のための利用が含まれます。

     個人を識別できないように個人情報を加工し、作成した統計データ

     ジーニーグループ及びジーニーグループの提携する各事業者のWebサイト閲覧者、アプリケーション閲覧者にまつわる、閲覧広告・ページ、性別、職業、年齢、ご覧になったページ・広告、ご利用時間帯、ご利用の方法、ご利用環境等などの情報

     IPアドレス、Cookie情報、位置情報、端末の個体識別情報

     ジーニーグループは、以上のデータ等を、業務上の必要性がある限りにおいて保管・保存します。

ジーニーグループのビジネスパートナーが提供する以下の個人情報に係るAPIに関し、当社は、APIを使用して取得した個人情報又はユーザーデータを、AI及びMLモデルの開発、改善、又はトレーニングに使用しません。

 

Product

提供API

GENIEE SFA/CRM

Google Workspace API

 

11. Cookieについて

       ジーニーグループのウェブサイトを再度訪問されたときなどに、より便利に閲覧して頂くため、又は、広告効果の測定、アクセス状況の計測を目的として、ご来訪者様がご使用のコンピュータを識別する業界標準の技術である、Cookie(注1)と呼ばれるデータを送付し、ハードディスクに記録することがあります。なお、Cookieは、個人を識別するものではありません。インターネット閲覧ソフト(ブラウザ)の設定でそのデータの受取を拒否することができますが、これによりウェブサイトのご利用が正常にできない場合がありますのでご注意ください。Cookie及びIPアドレス情報については、それら単独では特定の個人を識別することができないため、個人情報とは考えておりません。ただしこれら情報と個人情報が一体となって使用される場合にはこれら情報も個人情報とみなします。

       ジーニーグループが運営するWEBサイトにおいては、たとえ特定の個人を識別することができなくとも、Cookie及びIPアドレス情報を利用する場合には、その目的と方法を開示してまいります。またCookie情報については、ブラウザの設定で拒否することが可能です。Cookieを拒否するとサービスが受けられない場合は、その旨も公表します。

       (1)Cookie」とは、アクセスいただいた情報を一旦ご来訪者様のパソコンに記録し、必要な時に取り出すという仕組みで、セキュリティの確保や来訪者様にご利用いただきやすいホームページを構築することを目的として使用しております。

 

12. 行動ターゲティングの無効化について

       ジーニーグループは、行動ターゲティング広告を提供しています。行動ターゲティング広告とは、ユーザーWebサイト、アプリケーションの閲覧履歴や電子商取引サイト上での購買履歴などの行動履歴情報を取得、利用し、広告を出し分ける広告サービスです。広告履歴情報には、特定の個人を識別できる情報は含みません。行動ターゲティング広告の配信をご希望されない場合は、以下のURLをクリックし、その手続きに従って無効化(以下、「オプトアウト」といいます。)をしてください。

       URLhttps://geniee.co.jp/optout/

 

13. 免責

       以下の場合は、第三者による個人情報の取得に関し、ジーニーグループは何らの責任を負いません。

      ご本人が何らかの手段を用いて第三者に個人情報を明らかにした場合

 

14. 個人情報保護責任者の所属、職名及び連絡先

       株式会社ジーニー 経営情報システム開発部 部長(TEL03-5909-8181

 

【2】個人情報の開示等に係る手続き

1.お手続きの方法

       ジーニーグループは、保有個人データ(「1.個人情報の利用目的」に示す表の16【ただし5については協力会社から派遣される業務受託者情報を除く】)において、ご本人又は代理人からの個人情報の利用目的の通知、開示、内容の訂正・追加・削除、利用の停止、消去第三者への提供停止、又は第三者提供記録の開示(以下「開示等」という。)のご請求について、「ジーニーお問い合わせ窓口」にて承ります。ただし、ご請求いただいた個人情報につき、法令等の定めに従う場合やジーニーグループの保管期間を過ぎた場合は、ご請求に応じることができませんのでご了承ください。

 

(1) まずは、「ジーニーお問い合わせ窓口」にお問い合わせいただき、「個人情報開示請求依頼書」の送付をお申し付けください。

       ご来社いただいての開示等のご請求にはお応えできませんのでご了承ください。

 

(2) ジーニーグループ保有の個人情報がご本人の情報であることを示す資料として、以下の書類をご提出ください。

 

       ご提出いただく本人確認書類にて、本籍や身体情報などの要配慮個人情報やご家族の方の情報が含まれている場合は、ご提出の前にあらかじめ判別できないように塗りつぶしてください。

申請者

必要書類

ご本人の場合

1.   ジーニーグループ指定の「個人情報開示請求依頼書」

2.   ご本人の本人確認書類(以下のいずれかをコピー

※運転免許証、パスポート、その他、本人確認ができる公的文書

3.    800円分の郵便切手利用目的の通知、開示、第三者提供記録の開示をご請求される場合のみ

未成年者又は成年被後見人の法定代理人の場合

1.   ジーニーグループ指定の「個人情報開示請求依頼書」

2.   法定代理権を証する書類親権者の場合は戸籍謄本又は健康保険証のコピー、成年後見人の場合は後見登記ファイルの登記事項証明書)

3.   代理人の本人確認書類(以下のいずれかをコピー

運転免許証、パスポート、その他、本人確認ができる公的文書

4.  800円分の郵便切手利用目的の通知、開示、第三者提供記録の開示をご請求される場合のみ)

本人の委任を受けた任意代理人の場合

1.   ジーニーグループ指定の「個人情報開示請求依頼書」

2.   委任状(本人の実印を押印したもの)

3.   本人の印鑑証明書

4.   代理人の本人確認書類(以下のいずれかをコピー)

※運転免許証、パスポート、その他、本人確認ができる公的文書

5.   800円分の郵便切手(利用目的の通知、開示、第三者提供記録の開示をご請求される場合のみ)

 

       (3) 書類のお送り先

 

            163-6006

              東京都新宿区西新宿6丁目81号住友不動産新宿オークタワー6

              株式会社ジーニー 個人情報保護責任者 宛て

 

      (4) ジーニーグループは、上記のご請求を受領した場合は、お送りいただいた「個人情報開示請求依頼書」と添付資料に基づいて、本人確認を行い、速やかに配達証明郵便にて開示等いたします。また、ジーニーグループが当該の個人情報を保有しない場合やその他法定の理由により開示等できない場合には、その旨をお知らせいたします。

 

2.個人情報保護に関するお問い合わせ先

       個人情報保護方針、本プライバシーポリシー、個人情報に関する苦情及び相談、個人情報の利用目的の通知、開示、訂正、追加又は削除、利用の停止、消去、第三者提供の停止、又は第三者提供記録の開示は、以下までお問い合わせください。

 

       「ジーニーお問い合わせ窓口」

         URLhttps://geniee.co.jp/inquiry/

         TEL03-5909-8181

       株式会社ジーニー 個人情報保護責任者:経営情報システム開発部 部長

以上

 

 

 

 

Privacy Policy for GENIEE SSP

Geniee, Inc. (“we”, “our”, or “us”) recognizes the importance of data protection for End Users and has established this Privacy Policy (this “Policy”) to appropriately handle personal data that we collect in connection with our advertising technology service, “GENIEE SSP” (the “Service”). The Service helps our clients (website and application publishers) manage and optimize their advertising inventory by facilitating ad transactions between them and advertisers. This Policy is in accordance with the General Data Protection Regulation (EU) 2016/679 (the “GDPR”), the UK General Data Protection Regulation (the “UK GDPR”), and other applicable data protection laws and regulations (the “Applicable Laws”).

Any reference to “you”, “your”, “user(s)”, refers to the “End User(s)” who accesses websites, apps, or other digital properties that are being monetized through the Service so that we may deliver advertising and perform related activities.

 

1. Information We Collect

 

We will collect and process the following categories of personal data from you in relation to the Service:

  • Gender;
  • Age;
  • E-mail address;
  • IP addresses;
  • Cookie IDs and other unique online and device identifiers;
  • Mobile device advertising identifiers;
  • Browser and device information;
  • Geolocation information;
  • Web browsing information derived from advertising impressions;
  • Information about your engagement with ads and your behavior on digital properties, and;
  • Information regarding inquiries or communication from you.

 

2. Purposes of Use of Personal Data and Legal Grounds for Processing

 

We collect and process your personal data primarily based on our legitimate interests to carry out our business, including operating and improving the Service, preventing fraudulent activities, and delivering relevant advertising. In such cases, we will balance the impact on your privacy against our relevant legitimate interest.

 

We may also collect and process your personal data, based on your consent or to comply with our legal obligations, depending on the specific purpose of use in connection with the Service.

 

We use your personal data for the following purposes:

(i)        Provision of the Service, including personalizing and delivering ads, providing location-based advertising, reporting on ad campaigns to our clients, limiting the number of times you see an ad (frequency capping), measuring the effectiveness of ads and ad campaigns, maintaining records of transactions, user actions and conversions, attributing purchases or other actions to ads, and associating devices or identifiers that may be related to each other;

(ii)       Administrative purposes, including handling administrative communications, providing various system functions, and performing related administrative tasks;

(iii)       Research and development, including conducting market research and developing new services and features aimed at improving user convenience based on analysis of website browsing history, usage patterns, and user preferences; and

(iv)       Marketing purposes, including using information for marketing and promotional activities in relation to our services.

 

Please note that we do not use your personal data to make decisions that produce legal effects concerning you, or similarly significantly affect you, based solely on automated processing, including profiling.

 

3. Disclosure of Personal Data

 

We may provide your personal data to the following recipients:

(i)         We may share personal data collected through the Service with our publishers to enable them to evaluate ad services effectiveness and performance, and to provide targeted advertising inventory to our media buyer clients;

(ii)        We may share personal data collected through the Service with our media buyer clients (e.g., DSPs and advertisers) to support our business relationships, including for billing, dispute resolution, and fraud prevention, assessing campaign performance, and delivering more personalized content to you;

(iii)       We may disclose personal data (including cookie ID, mobile device ID, or other unique identifier) to attribution and analytics partners associated with us, our publishers, or our media buyers for validating and measuring ad performance and effectiveness;

(iv)       We may engage third-party service providers, such as cloud service providers, customer support tool providers, and payment processors, to support the provision of the Service;

(v)       We may disclose personal data to public authorities in order to comply with applicable laws (including ordinances, court rulings, and administrative orders and recommendations);

(vi)       We may disclose personal data to our group companies. The list of our group companies is available [here].

(vii)      We may transfer personal data to third parties if we undergo or are considering a reorganization, merger, sale, joint venture, assignment, transfer, or other disposal of all or part of our business, assets, or stock (including during bankruptcy or similar proceedings); and

(viii)     We may disclose personal data to other partners or stakeholders involved in the provision and operation of the Service.

 

4. Sources of Personal Data

 

We primarily collect personal data directly from the End Users, including through cookies, device identifiers, and similar technologies when they interact with websites, applications, or other digital properties using the Service.

In certain cases, we may also obtain personal data indirectly from (i) publishers, (ii) other clients (such as our data providers), and (iii) third-party service providers listed in Section 3 (iv) above.

 

5. International Transfer of Personal Data

 

We may transfer your personal data to countries outside your country of residence (for End Users residing in the European Economic Area (EEA), outside of the EEA), including Japan (the “International Transfer”), for the purpose described in “2. Purposes of Use of Personal Data and Legal Grounds for Processing”.

When we conduct an International Transfer of your personal data, we will ensure that appropriate safeguards are in place as required by the Applicable Laws. Such safeguards may include reliance on an adequacy decision by the European Commission, the execution of the European Commission’s standard contractual clauses (SCCs), or other safeguards permitted under the Applicable Laws.

If you would like more information, such as obtaining a copy of the SCCs, etc., you may contact us as described in Section “11. Inquiries” below.

 

6. Retention Period and Security Measures for Personal Data

 

We will retain your personal data for as long as necessary to fulfill the purposes for which we collected your personal data. To determine the appropriate retention period for the personal data, we will consider the amount, nature, and sensitivity of the personal data, the potential risk of harm from unauthorized use or disclosure of the personal data, the purposes for which we process the personal data and whether we can achieve those purposes through other means, as well as the applicable legal requirements.

In order to retain your personal data, we have implemented internal rules, an organizational structure, and appropriate supervision of employees, and have taken measures to prevent unauthorized access, etc., in order to protect against the risk of loss, destruction, alteration, or leakage of personal data.

 

7. Rights for Disclosure, Correction, Addition, Deletion etc., of Personal Data

 

You may have the following rights with respect to your own personal data, in accordance with Applicable Laws:

(i)         The right to seek access to your personal data (including copies thereof);

(ii)        The right to request correction of your personal data;

(iii)       The right to seek removal of your personal data (the right to be forgotten);

(iv)       The right to restrict (cease) the processing of your personal data; and

(v)        The right to receive your personal data in a structured, machine-readable form (the right to data portability).

 

These rights may be subject to limitations or exceptions under the Applicable Laws. For example, we may not be able to fulfill your request if complying with your request would infringe upon the rights of us or a third-party, or if we are legally required to retain certain information in the case of a deletion request.

If you wish to exercise these rights, you may contact us by mailing a letter to the address or sending an e-mail to the e-mail address listed in Section “11. Inquiries” below.

 

8. Right to Object to the Processing of Personal Data

 

You may have the right at any time to object to the processing of your personal data on the basis of our legitimate interests under the Applicable Laws.

If you wish to exercise this right, you may contact us as described in Section “11. Inquiries” below.

 

9. Right to Withdraw Consent

 

You have the right to withdraw your consent whenever we handle your personal data based on your consent under the Applicable Laws. Even if you withdraw your consent, the legality of any treatment on the basis of consent before the withdrawal of consent will not be affected.

If you wish to exercise this right, you may contact us as described in Section “11. Inquiries” below.

 

10. Right to Lodge a Complaint with a Supervisory Authority

 

You may have the right to lodge a complaint with a supervisory authority under the Applicable Laws. In the case of the GDPR and the UK GDPR, this includes the supervisory authority of your habitual residence, your place of work, or the place where an alleged infringement of data protection laws has occurred.

 

11. Inquiries

 

If you wish to exercise your rights or have any inquiries regarding personal data, you may contact us by sending a letter or an e-mail to the following addresses:

 

Geniee, Inc.

6th Floor, Sumitomo Realty & Development Shinjuku Oak Tower, 6-8-1 Nishi-Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo, Japan

Contact Form: https://geniee.co.jp/inquiry/

 

The contact information for our representative in the EU is as follows:

TMI Avocats & Associés

40 avenue Niel, 75017, Paris, France

E-mail: Geniee_EUrep@tmi.gr.jp

 

The contact information for our representative in the UK is as follows:

TMI Associates London LLP

City Point, One Ropemaker Street, London EC2Y 9SS, United Kingdom

E-mail: Geniee_UKrep@tmi.gr.jp

 

The contact information for our Data Protection Officer is as follows:

E-mail: dpo@geniee.co.jp

Back to top